Thursday 28 November 2019

WISH LIST 2019

Hi korang, dah nak habis pon tahun 2019. Lagi beberapa hari je lagi kita dah nak masuk tahun baru, umur yang baru, azam yang baru.

Nak tanya la, apa azam 2019 yang dah tercapai? 
Ke ada yang dah siap-siap buat azam untuk tahun 2020 ke kan, wow advance gitew. 

Wishlist aku tahun 2019.

1. Bawak family aku jalan2 guna duit aku sendiri. Alhamdulillah dah tercapai, walaupun kitaorang pergi tempat yang dekat2 je.
Semoga Allah S.W.T murah kan lagi rezeki aku untuk tahun yang mendatang. Marilah kita meng AMIN kan beramai-ramai.

Nak tahu kitaorg pergi mana tak? jawab la nak please. 
Pergi Desaru Fruit Farm & Mersing Beach Resort je. Nanti aku share la ya, budget trip je. Ukur baju di badan sendiri. 😃

2. Pergi jalan-jalan over the sea. Berjaya la juga walaupun ke Batam, Indonesia. Itinerary nanti menyusul, mood nak menaip belum mai lagi. Tahun lepas 2018 aku g Hatyai Thailand. Nak tahu best tak best. Click sini HATYAI THAILAND TRIP BUDGET

3. Beli insurance nyawa & medical card. Aku tahu benda ni sebenarnya ramai yang dah ada dan dah wujud pon kesedaran untuk ada medical card & insurance ni. 
Tapi lambat pulak seru tu nak sampai kat aku. So, di usia 26 tahun ni barulah aku ada Medical Card & Insurance. Sad but its the truth. 

*aku beli insurance Zurich Takaful, kelebihan dia banyak sangat. Nak tahu lebih lanjut contact (Arif +6013-719 3363) 
*Aku suka beli dengan Arif ni sebab dia Full Time Agent Insurance, dan memang dari dulu lagi aku nak ambil agent yang Full time. Kalau korang nak amik ngan Agent Part Time pon tak ada masalah. Cuma ni kan wishlist aku, sukati aku la, haha okay sis gurau je.

4.Bayar bil-bil rumah. Ni pon macam tak de kaitan sangat. Tapi sebelum ni aku x terpikir pon nak bayar ni semua sebab ye la, firstly sebab belum kerja and tak ada income, second sebab gaji semput ,diri sendiri pon tak lepas.

5. Beli Coway, LOL . Ye, tahu jakun. Tapi yeah tu wishlist aku dan dah tercapai. Aku beli dengan best friend aku zaman matrik dulu. Ni contact no dia, kot-kot ada yang nak pasang. +012-715 8029 (NADIAH).

6. Aircond, rumah aku rumah kampung , dan waktu siang memang panas. Siapa yang pernah duduk rumah kayu yang kat kampung tu tahu la, pagi panas, malam sejuk sampai ke tulang. Agak2 kalau duduk rumah aku tak bukak kipas time tengah hari memang boleh la rasanya masak telur half cooked tu. Jadi tahun ni aku & akak aku share duit beli air cond untuk kesenangan bersama. 
Yeah succeed.

7. Bayar PTPTN tak kurang dari amount yang sepatutnya. And sometimes bayar lebih, Nak bayar FULL LUMPSUM masih tak berkemampuan. 
Tapi yang aku geram, macam tak jalan je amount dia ni. Bila la nak habis. 




No comments:

Post a Comment